Sunday, February 14, 2016
Ergutusmängud
http://www.icaso.org/vaccines_toolkit/subpages/files/English/energiser_guide_eng.pdf
http://www.juvente.ee/juvente/wp-content/uploads/2006/07/games.pdf
HARJUTUS: MASKIMÄNG20
Eesmärgid
Osalejad “murravad jääd”, grupp aktiviseerub ja ühtekuuluvustunne kasvab.
Osalejad tunnevad end pärast koos „lollitamist“ grupis vabamalt.
Aeg
5–10 minutit
Vahendid
Mitte midagi
Sobilik kasutamiseks
Kõikidel koolitustel
Protsess
Palu kõikidel osalejatel seista ringi, nägudega sissepoole.
Selgita, et selles mängus saab igaüks kaasmängijalt vastu võtta mingi grimassi
(“maski”), et seejärel ise teha uus “mask”, mille ta annab edasi järgmisele
grupiliikmele, kes teeb omakorda uue “maski” ja suunab selle taas
edasi.
Ütle neile: “Ma teen mingi näo või grimassi ja loon silmsideme endast vasakul
oleva isikuga. Tema peab minu ilmet jäljendama ehk püüdma oma näoga
teha täpselt samasuguse “maski”, nagu ma vaataks peeglisse (näita).
Seejärel pöörab tema vasakule ja muudab minu grimassi uueks “maskiks”,
et see omakorda endast järgmisele mängijale edasi anda. Me anname
“maski” edasi mööda ringi. Nüüd proovime seda teha ja pidage meeles, et
esmalt tuleb luua silmside ning seejärel anda teisele mängijale näo jäljendamiseks
piisavalt aega, et teie “maski” jäljendamine tal hästi välja tuleks.
Ärge grimassi edastamisega kiirustage, andke kõigile piisavalt aega grimassi
täpseks matkimiseks.
Kokkuvõte
Grupp võib arutleda selle üle, mida nad mängu ajal tundsid.
Vihmamäng 1
Mängijad seisavad ringis, mängu juht alustab liigutuste tegemist, teised lähevad järk-järgult kaasa.
Esimene liigutus on peopesadega õrnalt vastu sääri plaksutamine; hetk peale seda, kui mängu juht liigutustega alustab, teeb
sama liigutust mängija temast vasakul, siis mängija mängijast vasakul jne. Kui viimane mängija on jõudnud liigutuseni,
alustab mängu juht uue liigutusega: ta hõõrub peopesi vastamisi, ning kui ka see liigutus läbi on, siis hakkab sõrmi
nipsutama.
Ergutusmängud on kasulikud loengutel või muudel istumistel, kui pealtkuulajad väga ära väsima hakkavad ja enam kuulata
ei jõua
Sõjaväe ergutusmäng
Mäng käib lihtsalt: osavõtjad seisavad ringis ning hüppavad kolm korda üles, keeravad paremale, hüppavad kolm korda üles,
uuesti paremale, uuesti kolm korda üles ja uuesti paremale jne. jne, pidevalt hüppamisrütmi kiirendades, kuni tempo tõuseb
liiga kiireks, et kaasa teha.
Ergutusmängud on kasulikud loengutel või muudel istumistel, kui pealtkuulajad väga ära väsima hakkavad ja enam kuulata
ei jõua.
2.3 Vihmamäng 2
Mängijad jagatakse umbes viiesteks-kuuesteks gruppideks, üks mängijatest seisab teiste keskel. Ringis seisvad panevad käsu
peale oma sõrmed väljavalitu (ringi keskel seisja) pealaele ja hakkavad õrnalt trummeldades sõrmi mööda keha alla kuni
jalgadeni viima. Nii tehakse kolm korda, siis vahetatakse keskmine inimene välja, ja mängitakse senikaua, kuni kõik on ringi
sees saanud olla.
Ergutusmängud on kasulikud loengutel või muudel istumistel, kui pealtkuulajad väga ära väsima hakkavad ja enam kuulata
ei jõua
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment